Moda, kultura i gastronomia w jednym miejscu, czyli pierwszy dzień starcia „Dziennikarze vs. PR-owcy”

Dwa dni prelekcji dotyczących świata mediów, trzy miesiące ciężkiej pracy podczas przygotowań do wydarzenia, sześć organizatorek, dwunastu prelegentów, kilkanaście zajawek promujących konferencję w mediach, sześć paneli tematycznych i jedno pytanie: „PR czy dziennikarstwo?”.

 

moda

Konferencję na dobry początek rozpoczęła moda. Ilona Kanclerz –ikona stylu i prekursorka mody na Śląsku oraz Julita Balcerzak – blogerka wspierająca śląskie marki. Choć organizatorkom duet wydawał się idealny, to przełknęły ślinę, gdy obie Panie zbliżyły się do mikrofonów. Czy to aby na pewno był dobry pomysł, żeby łączyć znaną i doświadczoną p. Ilonę z Julitą? Obawiam się tego starcia- powiedziała cicho jedna z organizatorek. Nie uzyskała ode mnie odpowiedzi, ponieważ sama odczułam lęk.

Jednak wszystko poszło idealnie! Dwie cudowne kobiety, dwie fascynujące historie i mnóstwo informacji praktycznych dotyczących zarówno pisania o modzie jak i organizowania wydarzeń modowych. Od historii dotyczącej pokazu mody w opuszczonym dworcu kolejowym, na którym nie było ani wody ani prądu (a pokaz był fantastyczny!) po porady dotyczące sposobu poradzenia sobie z hejterami. Do tego wszystkiego mnóstwo pytań ze strony publiczności i media chcące porozmawiać z prelegentami. Lepiej rozpocząć się nie mogło!

Praktyczna rada tego panelu:

nie musisz się urodzić na Śląsku, by wspierać modę bądź innego rodzaju inicjatywy tego (i każdego innego) regionu. Po prostu trzeba poczuć przywiązanie do danej kultury.

gastrono

Panel gastronomiczny rozpoczął się od praktycznych rad, a zakończył burczeniem w brzuchu nadchodzącym z publiki. Prelegentki doskonale znały się na rzeczy, a ich olbrzymie doświadczenie w branży gastronomicznej powaliło wszystkich na kolana. Agnieszka Hajbura – Michałowska przyjechała do nas prosto z Wrocławia. Jest zarówno dziennikarką gastronomiczną, jak i organizatorką eventów gastronomicznych. Aleksandra Czapla natomiast manewruje wokół wydarzeń kulturowych i kulinariów właśnie. Dzięki obu Paniom publika dowiedziała się jak przygotowywać event gastronomiczny, jak pięknie pisać o jedzeniu, by oddać jego smak i aromat oraz jak zostać osobą wspierającą promocję i marketing restauracji podczas, a nawet przed jej powstaniem. Największym zaskoczeniem jednak była informacja o istnieniu restauracji serwującej śledzie we wszystkich smakach – nawet w formie deseru czekoladowego! Jak „sprzedać” za pomocą promocji tego rodzaju miejsce? My już to wiemy!

Praktyczna rada panelu gastronomicznego :

nie trzeba być doskonałym kucharzem, by zostać najlepszym w swojej branży smakoszem, dziennikarzem czy PR-owcem.

kulturka

Pierwszy dzień konferencji zakończył się kulturalnie – o kulturze. Prelegentkami były doskonale znające Śląsk od podszewki kulturowej: Magdalena Gościniak, rzecznik prasowy Instytucji Filmowej SILESIA FILM oraz Marta Odziomek, dziennikarka działu kultura Gazety Wyborczej. Obie panie zachęcały do czynnej działalności zawodowej już od studiów, ponieważ to właśnie wtedy istnieje okazja do zdobycia świetnych kontaktów, które mogą procentować w przyszłości. Nacisk padł również na kreatywność, chęć zdobycia informacji i spryt, które są niezbędne zarówno w zawodzie dziennikarza, jak i rzecznika prasowego. Gdyby nie te trzy ważne cechy, Magdalena prawdopodobnie nie pracowałaby na stanowisku rzecznika prasowego instytucji filmowej.

Praktyczna rada panelu gastronomicznego:

warto zacząć karierę zawodową jak najwcześniej. Tylko wtedy mamy czas na robienie błędów i praktyczną naukę

Tak właśnie zakończył się pierwszy dzień wydarzenia. Wszystkie trzy panele dały nam do myślenia i lekko zmieniły nasz światopogląd na oba zawody, ale taki właśnie był zamysł organizatorek – odpowiedzieć na pytania młodych ludzi, obalić wszelkie mity i podsunąć nowe pomysły.Pełni pozytywnych wrażeń czekamy na drugi dzień wydarzenia – biznes, medycynę i problem dotyczący pracy w mediach na śląsku.

Mnie pozostaje jeszcze raz serdecznie podziękować wszystkim prelegentkom.

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>