PR-owe e-czytadła

Co czytać, żeby być na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi PR? Skąd czerpać informacje na temat mediów i reklamy? Jak poznać tę branżę „od kuchni” po opiniach specjalistów? W tym celu pomogą platformy internetowe oraz blogi, które trzeba i warto czytać.

Oto krótkie i subiektywne zestawienie najciekawszych propozycji z sieci dotyczących PR, mediów, marketingu i reklamy.


 

PORTALE INTERNETOWE

collageproto

PRoto.pl

Wiedza o Polskim i zagranicznym PR w pigułce. Na tym portalu jest po prostu wszystko – nowości dotyczące agencji PR, zmiany personalnych w firmach, rozmaite rankingi pokazujące sytuację dot. PR w kraju oraz ciekawe artykuł znanych osobistości. Wydaje mi się, że każda osoba zajmująca się tą branżą powinna przeglądać codziennie informacje zamieszczane na tym serwisie.

PLUS dla osób poszukujących pracy – na portalu publikowane są sprawdzone oferty pracy dla tych mniej i bardziej doświadczonych.

collagewirtualnemedia

wirtualnemedia.pl

Media, reklama, PR i odrobina marketingu – wszystko w jednym miejscu znajduje się tylko na tym portalu. Różni się on od poprzednika przede wszystkim rozbudowanym zakresem tematycznym, ponieważ w dużej mierze porusza tematy medialne. Znajdziemy tu wiadomości dotyczące czytelnictwa prasy, oglądalności telewizji i słuchalności radia. Dodatkowo komentarze dotyczące kampanii reklamowych oraz aktualności internetowe.

PLUSEM są publikacje dotyczące ofert pracy w mediach, PR i marketingu.

Największe zaskoczenie – doskonały layout strony, ponieważ nic się nie gubi mimo ogromu informacji publikowanych na stronie.

 


 

POLSKIE BLOGI

collageprotiwc

PR-owiec.pl  Jaram się dobrymi pomysłami

Jest to jedyny polski blog, który można wyszukać poprzez Google wpisując hasło „PR blog”. Znany, dobrze redagowany i interesujący blog, pisany przez Paulinę Baer, która przeszła już wszystkie szczeble we wszystkich możliwych miejscach pracy jako PR-owiec, marketing owiec i specjalista ds. social media. Dzieli się swoją wiedzą z czytelnikami, a my dziękujemy jej za wszystkie dobre rady i niekoniecznie pozytywne, ale zawsze szczere opinie.

Blog ma charakter edukacyjny, więc DUŻY PLUS należy się za stosowny dobór słownictwa podczas opisywania nie zawsze jasnych terminów.

collagefashionprgirl

Fashion PR Girl

PR w modzie nie tylko dla kobiet – to pierwsze, co przychodzi mi na myśl jak włączam bloga Olki Kazimierczak. Dlaczego nie tylko dla kobiet? Ponieważ posty dotyczą marek męskich, projektantów oraz reklamy na podstawie case’ów z całego świata. Choć blog ma charakter opiniotwórczy, to niektóre posty są edukacyjne, co nie dziwi, ponieważ autorka organizuje również warsztaty dotyczące PR w modzie – Fashion PR Talks.

DUŻY PLUS za doskonałe wywiady z osobistościami znanymi zarówno ze świata mediów, jak i mody. Czyta się je niczym prosto z największych modowych magazynów.


BLOGI ZAGRANICZNE

collagesocialejej

SOCIAL #PR CHAT

Wszystkie ciekawostki dotyczące marketingu online najpierw odnajduję w gąszczu informacji na tej stronie. Choć autorka często przytacza sytuacje i sceny, które w Polsce jeszcze są nieznane, to warto przeglądać nowe informacje. Warto odwiedzać stronę, by poznawać nowinki zza granicy i być o krok do przodu. Blog naprawdę dobrze się czyta, pomimo to, że autorka używa słów, których jeszcze nie ma w polskich słownikach 😉

PLUS za kategoryzację i różnorodność postów

collagechourutire

PR COUTURE

Mój ulubiony zagraniczny blog o PR. Zaczęłam go czytać, by podszkolić swój angielski (co również polecam!), ale autorka pisze tak ciekawe teksty, że można przeczytać wszystko jednym tchem. Choć jest w kobiecych barwach i często poruszane są w nim tematy modowe, mężczyźni również mogą znaleźć wśród tekstów coś dla siebie.

DUŻY PLUS za grupowanie tekstów ze względu na potencjalne zainteresowanie czytelników. Jeszcze większy plus za uwzględnienie w tych grupach studentów i osoby, które dopiero chcą rozpocząć karierę.

Największe zdziwienie – szaleństwo na punkcie PR-u, które objawia się między innymi ołówkami albo wisiorkami z napisem PR GIRL

 

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>