Studencki PR, czyli jak studiować, żeby lat nie zmarnować

W trakcie studiów trzeba się uczyć – to jasne dla każdego. Jednak nauka to nie wszystko. Aktualnie wśród pracodawców panuje trend, iż najlepiej skończyć studia i mieć dwa lata doświadczenia w zawodzie, co jest nieosiągalne dla większości młodych osób szukających pracy tuż po obronie. Jednak można temu zaradzić w inny sposób i tak zbudować swój własny wizerunek, by okazać się lepszym kandydatem, niż inni.

Podzielmy dywagacje dotyczące tego zagadnienia na dwie części:

  • droga przeciętnego studenta do bycia spełnionym absolwentem
  • wizerunek spełnionego absolwenta i przeciętnego absolwenta

ksiazki1

Nauka to podstawa, ale studia dają dużo innych możliwości rozwoju, m.in.:

Organizacje studenckie – hit, trend i „must have” dla większości pracodawców, szczególnie w korporacjach. Dlaczego? To proste. Podczas działalności w organizacji studenckiej nabierasz doświadczenie, zdobywasz kontakty i dużo się uczysz na dodatkowych szkoleniach, które niejednokrotnie są organizowane tylko dla członków. Organizacja wydarzeń, sprawy finansowe oraz szlifowanie rozmów negocjacyjnych to czynności, które na porządku dziennym wykonywane są w każdej organizacji, bez względu na jej charakter.

Staże i praktyki – choć najczęściej swoją karierę rozpoczyna się od bezpłatnych praktyk, co wiąże się z wieloma wyrzeczeniami, warto je wykonać. Są one podstawą, by kilka miesięcy później móc zdobyć płatny staż. Bardzo możliwe jest to, że nie trafimy od razu do firmy swoich marzeń, co ma swoje plusy. Przede wszystkim możemy już na etapie studiów przekonać się czy charakter pracy, który sobie wymarzyliśmy jest zgodny z realiami.

Dodatkowe kursy i szkolenia – wiadomo, że nie zawsze po całodziennych zajęciach student ma ochotę iść na dodatkowe szkolenie, ale warto przemóc się i to zrobić. Szczególnie pozytywnie oceniane mogą być kursy językowe, szkolenia branżowe oraz kursy związane z obsługą programów komputerowych np. graficznych.

Budowanie sieci kontaktów – to najtrudniejsze zadanie studenta, ponieważ budowanie kontaktów biznesowych jest nieosiągalne dla osoby, która … całymi dniami siedzi w bibliotece, bądź przed ekranem laptopa. Konieczne jest pokazywanie się na wszelkiego rodzaju szkoleniach otwartych prowadzonych przez pracowników firm oraz na spotkaniach networkingowych. Tylko wtedy mamy możliwość pokazania się oraz luźnej rozmowy.

Wyjazd za granicę – przyjęło się, że głupotą jest nieskorzy stać z Erasmusa. Trzeba przyznać, że jest w tym odrobina prawdy, ponieważ przychodzi ten dzień, kiedy każdy absolwent żałuje, że nie wyjechał na pół roku do wybranego kraju i nie nauczył się mimochodem obcego języka.


Korzystając z dóbr, jakie umożliwiają Ci studia jesteś SPEŁNIONYM ABSOLWENTEM i:


MASZ BOGATE CV, a Twojego doświadczenia nikt Ci nie odbierze. Im bogatsze CV tym lepiej dla Ciebie!

MASZ WIĘCEJ ZNAJOMYCH NA PORTALACH BIZNESOWYCH. Portale biznesowe typu Goldenline, czy LinkedIn to doskonały sposób na podtrzymywanie sieci kontaktów biznesowych. Dodatkowo jest to możliwość pochwalenia się nowym doświadczeniem podczas uzupełniania swoich danych w wirtualnym CV.

JESTEŚ BOGATSZY W WIEDZĘ PRAKTYCZNĄ i nie chodzi tu jedynie o wiedze dotyczącą zakresu swoich obowiązków, ale również o etykietę i zasady dotyczące kontaktów międzyludzkich.

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA NIE JEST JUŻ TAK STRESUJĄCA, ponieważ przechodziłeś przez nią kilka razy. W dodatku mając bogate CV i bagaż wiedzy czujesz się pewniej i sprawniej odpowiadasz na zadawane Ci pytania, nawet w języku angielskim.


 Nie korzystając z dóbr, jakie umożliwiają Ci studia jesteś PRZECIĘTNYM ABSOLWENTEM i:


TWOJE CV OGRANICZA SIĘ DO WYPISANIA UCZELNI, KIERUNKU I TYTUŁU PRACY DYPLOMOWEJ, co niestety nie wystarcza w trakcie poszukiwań wymarzonej pracy.

NIE ZNASZ NIKOGO, KTO MÓGŁBY POMÓC CI W PRZYGOTOWANIU SIĘ DO ROZWOJU ZAWODOWEGO, bo Twoi znajomi nie mają jeszcze takich kompetencji.

NIE MASZ KONTA NA PORTALU BIZNESOWYM, bo po co?

STRESUJĄ CIĘ WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I ROZMOWY KWALIFIKACYJNE, nie wspominając już o dogadaniu się w obcym języku.

 

Który wizerunek wybierasz dla siebie?

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>