W blogosferze często „mniej znaczy więcej”

Czasy, kiedy blogi prowadziły jedynie nieszczęśliwie zakochane w swoich muzycznych idolach nastolatki, czyniąc z tej formy aktywności w sieci swój prywatny pamiętnik, na szczęście już dawno odeszły do przeszłości. Dzisiaj blogi stają się coraz bardziej znaczącą formą wyrażania swoich poglądów nie tylko dla osób prywatnych, ale także dla firm: zarówno tych mniejszych, jak i międzynarodowych korporacji.

 

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że jeśli nie istniejesz w Internecie, to nie istniejesz w ogóle. Oczywiście, ciągle najpopularniejszą formą zaistnienia w świadomości internautów są profile na popularnych serwisach społecznościowych (przecież konta na Facebooku mają nawet małe kwiaciarnie – inna rzecz, że często zieją one pustką. Niemniej, coraz ważniejszą rolę zaczynają odgrywać blogi z racji swojej prostoty i dość dużej popularności.

 

You do it wrong!

Jednak skuteczne wykreowanie swojej marki w Internecie jest bardzo trudne. Cokolwiek umieścimy w sieci, pozostaje tam bowiem na zawsze – należy więc przemyśleć, co dokładnie chcemy zamieścić i jaki może być tego wydźwięk. Ważne, żeby dobrze określić swoją grupę docelową i to do niej dobrać zarówno jego tematykę, ale także szatę graficzną, typ wpisów, a nawet porę ich dodawania i język, którym się posługujemy.

Czytając niektóre blogi można dojść do wniosku, że ich Autorzy posty dodają na siłę, nie mając nic ciekawego do powiedzenia – a tymczasem w blogosferze często „mniej znaczy więcej”. Nie masz nic ciekawego do napisania? Nie pisz, choć oczywiście nie możesz „olać” bloga na pół roku, bo wszyscy zdążą o Tobie zapomnieć. A tym bardziej nie można zignorować swoich czytelników: wystarczy kilka razy nie odpowiedzieć na komentarze czytelników, szczególnie te negatywne, aby na stałe zniechęcić ich do odwiedzania naszego bloga. Jak więc prowadzić dobrego bloga?

  • Dodawaj unikatowe posty: pójście ślepo za konkurencją, która przekleja na swojego bloga gotowe artykuły, nie da ci niczego dobrego – przeciwnie, sprawi, że staniesz się jednym z wielu
  • Odpowiadaj na komentarze – szczególnie te negatywne. Unikanie krytyki czy udawanie, że nie ma problemu? Dobre dla dzieci w piaskownicy, ale nie dla wizerunku
  • Udzielaj się! Im więcej innych blogów odwiedzisz, zostawiając na nich MERYTORYCZNE komentarze, tym większa szansa, że ludzie dotrą na twój blog i postanowią zostać na nim na dłużej.

 

Czemu warto robić to dobrze?

Internet jest potęgą. Jeden zadowolony Internauta przekłada się dzisiaj na zadowolenie wielu osób. Sprawdzanie opinii na blogach, forach, promowanie wpisów, które przypadły nam do gustu – robi to dzisiaj praktycznie każdy. I nie ważne, czy bloga prowadzisz dla wielkiej korporacji, czy dla samego siebie – ciągle pozostajesz w sferze Internetu, a więc to jak się w nim pokażesz realnie przekłada się na to, jak widzą Cię inni.

 

 

 

Autor: Dominika Brachman


Odnośniki:

 

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>