Blogosfera, facebook i smartfon, czyli trendy w przestrzeni komunikacji społecznej

Komunikacja międzyludzka całkowicie się zmieniła. Kilkaset lat temu priorytetem była hodowla gołębi pocztowych, później ułatwieniem było powstanie poczty i długotrwałe wysyłanie listów. W XVII wieku skonstruowano pierwszy telefon, co było dla większości całkowitą abstrakcją. Dziś możemy rozmawiać za pomocą różnego rodzaju urządzeń „na żywo”, pomimo odległości liczonej w tysiącach kilometrów. Jakie są aktualne trendy? Rozwój Read More …

PR-owe e-czytadła

Co czytać, żeby być na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi PR? Skąd czerpać informacje na temat mediów i reklamy? Jak poznać tę branżę „od kuchni” po opiniach specjalistów? W tym celu pomogą platformy internetowe oraz blogi, które trzeba i warto czytać. Oto krótkie i subiektywne zestawienie najciekawszych propozycji z sieci dotyczących PR, mediów, marketingu i reklamy. Read More …

„Chce zostać PR-owcem, by być jak Samanta Johnes” – powiedziała maturzystka

Praca w mediach kojarzy się z dużymi pieniędzmi, a zawód dziennikarza staje się coraz trudniejszy i mniej popularny. Młodzi maturzyści wybierają zatem PR, ponieważ nie zdają sobie sprawy na czym polega praca PR-owca. Znają ją tylko z amerykańskich filmów i seriali, co mocno zaburza wyobrażenie o tym zawodzie. Jeśli ktoś jest kreatywny, lubi pisać i Read More …

Komunikat reklamowy działający na kobiety i mężczyzn jednocześnie. Czy taka forma istnieje?

Zalewająca nas zewsząd informacja połączona z komunikatem perswazyjnym – tak, to właśnie reklama. Jest ich mnóstwo i wszystkie są do siebie podobne. Stosowane są w nich tzw „chwyty reklamowe”, spośród których można wymieniać: wystąpienia celebrytów, korzystanie z metafor, komponowanie piosenek i linii melodycznej, która zostaje na długo w pamięci. Jest jednak różnica w komunikowaniu się Read More …

Konferencji ciąg dalszy, czyli biznes, medycyna i rynek pracy branży medialnej

Jak zostać najlepszym PR-owcem własnego biznesu? Jakie trzeba mieć predyspozycje, by zostać dziennikarzem ekonomicznym? Co zrobić, by rzetelnie przedstawiać problemy związane z medycyną w ogólnokrajowym programie informacyjnym? Dlaczego medycyna potrzebuje PR? Gdzie rynek pracy w branży medialnej jest najlepiej rozwinięty? Na te pytania i wiele innych odpowiedzieli nam Prelegenci podczas drugiego dnia naszego wydarzenia. Zaczęliśmy Read More …

Moda, kultura i gastronomia w jednym miejscu, czyli pierwszy dzień starcia „Dziennikarze vs. PR-owcy”

Dwa dni prelekcji dotyczących świata mediów, trzy miesiące ciężkiej pracy podczas przygotowań do wydarzenia, sześć organizatorek, dwunastu prelegentów, kilkanaście zajawek promujących konferencję w mediach, sześć paneli tematycznych i jedno pytanie: „PR czy dziennikarstwo?”.   Konferencję na dobry początek rozpoczęła moda. Ilona Kanclerz –ikona stylu i prekursorka mody na Śląsku oraz Julita Balcerzak – blogerka wspierająca Read More …

Studencki PR, czyli jak studiować, żeby lat nie zmarnować

W trakcie studiów trzeba się uczyć – to jasne dla każdego. Jednak nauka to nie wszystko. Aktualnie wśród pracodawców panuje trend, iż najlepiej skończyć studia i mieć dwa lata doświadczenia w zawodzie, co jest nieosiągalne dla większości młodych osób szukających pracy tuż po obronie. Jednak można temu zaradzić w inny sposób i tak zbudować swój Read More …