PRogress… na studiach!

Pamiętacie „Supermana na studiach”? Dobrze kojarzą Wam się „Szpilki na studiach”? Dlaczego nie możemy się uczyć i bawić wspólnie? Ogłaszamy PRogress… na studiach!   Ta akcja to naturalna kontynuacja znanych z zeszłych lat wydarzeń tematycznie ułożonych dla każdej z płci. Stwierdziliśmy, że świat kobiet bez facetów, a męski świat bez pań jest jak układanka bez Read More …

PRogress starts now! Rekrutacja rozpoczęta!

Twoja przygoda zaczyna się tu i teraz. Nie wcześniej, nie później. Twój PRogress właśnie się rozpoczął. Bieg w którym masz szanse rozwinąć siebie właśnie wystartował. My już biegniemy, a Ty? Pierwsza w Polsce studencka organizacja Public Relations „PRogress”, czyli po prostu MY, szukamy ludzi do naszej ekipy. Obracamy się w obszarze public relations, bo część Read More …

Blogosfera, facebook i smartfon, czyli trendy w przestrzeni komunikacji społecznej

Komunikacja międzyludzka całkowicie się zmieniła. Kilkaset lat temu priorytetem była hodowla gołębi pocztowych, później ułatwieniem było powstanie poczty i długotrwałe wysyłanie listów. W XVII wieku skonstruowano pierwszy telefon, co było dla większości całkowitą abstrakcją. Dziś możemy rozmawiać za pomocą różnego rodzaju urządzeń „na żywo”, pomimo odległości liczonej w tysiącach kilometrów. Jakie są aktualne trendy? Rozwój Read More …

PR-owe e-czytadła

Co czytać, żeby być na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi PR? Skąd czerpać informacje na temat mediów i reklamy? Jak poznać tę branżę „od kuchni” po opiniach specjalistów? W tym celu pomogą platformy internetowe oraz blogi, które trzeba i warto czytać. Oto krótkie i subiektywne zestawienie najciekawszych propozycji z sieci dotyczących PR, mediów, marketingu i reklamy. Read More …

„Chce zostać PR-owcem, by być jak Samanta Johnes” – powiedziała maturzystka

Praca w mediach kojarzy się z dużymi pieniędzmi, a zawód dziennikarza staje się coraz trudniejszy i mniej popularny. Młodzi maturzyści wybierają zatem PR, ponieważ nie zdają sobie sprawy na czym polega praca PR-owca. Znają ją tylko z amerykańskich filmów i seriali, co mocno zaburza wyobrażenie o tym zawodzie. Jeśli ktoś jest kreatywny, lubi pisać i Read More …

Rzut naukowym okiem na PR – Sponsoring

Sponsoring Sponsoring jest jednym z narzędzi wykorzystywanym przez public relations. Pozwala na kreowanie wizerunku firmy, poprzez transfer pozytywnych cech sponsorowanej osoby czy wydarzenia. Ponadto pozwala na uzyskanie rozgłosu zarówno wśród zainteresowanych sponsorowanym podmiotem, jak i wśród odbiorców mediów, w których pojawiają się stosowne informacje na temat sponsorowanego objektu. Istotą sponsorowania jest celowe przekazanie przez sponsora Read More …

W blogosferze często „mniej znaczy więcej”

Czasy, kiedy blogi prowadziły jedynie nieszczęśliwie zakochane w swoich muzycznych idolach nastolatki, czyniąc z tej formy aktywności w sieci swój prywatny pamiętnik, na szczęście już dawno odeszły do przeszłości. Dzisiaj blogi stają się coraz bardziej znaczącą formą wyrażania swoich poglądów nie tylko dla osób prywatnych, ale także dla firm: zarówno tych mniejszych, jak i międzynarodowych Read More …

Komunikat reklamowy działający na kobiety i mężczyzn jednocześnie. Czy taka forma istnieje?

Zalewająca nas zewsząd informacja połączona z komunikatem perswazyjnym – tak, to właśnie reklama. Jest ich mnóstwo i wszystkie są do siebie podobne. Stosowane są w nich tzw „chwyty reklamowe”, spośród których można wymieniać: wystąpienia celebrytów, korzystanie z metafor, komponowanie piosenek i linii melodycznej, która zostaje na długo w pamięci. Jest jednak różnica w komunikowaniu się Read More …

PR bez tajemnic  – czym się to je?

Wielu Polaków zarabia najniższą średnią krajową, większość przeciętną, a wielu z nas chciałoby zarabiać wiele więcej ponad przeciętną. Wiadome jest, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Mamy w Polsce wiele interesujących, wręcz intrygujących zawodów. Jednakże są też takie, w których trzeba trzymać nerwy na wodzy, radzić sobie w sytuacjach kryzysowych, dbać o dobry image danej Read More …

Rzut naukowym okiem na PR – PR zewnętrzny Government PR vs Media Relations

PR zewnętrzny Działania PR, poza środowiskiem wewnętrznym, skierowane są przede wszystkim do otoczenia zewnętrznego firmy. Trudność ich prowadzenia spowodowana jest dużym zróżnicowaniem grup otoczenia, co pociąga za sobą konieczność dobrej ich znajomości i dostosowania przedsięwzięć odpowiednio do poszczególnych grup interesariuszy. Można dokonać podziału na środowisko zewnętrzne i otoczenie opiniotwórcze. Do pierwszego z wymienionych zalicza się Read More …